3500PLUS
Systeem

  • Met een grote variatie in verschillende laadbakken
  • Laadvermogens van 2.500 tot 3.000 kilo
  • Grote flexibiliteit door compacte afmetingen
  • Rijdt als een standaard lichte bedrijfswagen
  • Eenvoudig over te bouwen (mits hetzelfde voertuig)
Geschikt voor BE-rijbewijs Tot 5x meer laadvermogen Antwoord op chauffeurstekort

3500PLUS Systeem:
meer lading met een BE-rijbewijs

Om het maximale brutogewicht van een lichte bakwagen te verdubbelen van 3.500 naar 7.000 kilo is het 3500PLUS Systeem ontwikkeld. Het voordeel van het systeem is meer laadvermogen en laadvolume. En, je mag erin rijden met een BE-rijbewijs.

Het 3500PLUS Systeem is feitelijk een kortgekoppelde trekker-opleggercombinatie met het uiterlijk en rijgedrag van een lichte bedrijfswagen. 

Laadvermogen tot 3.000 kilo

Voor het 3500PLUS Systeem geldt een laadvermogen van 2.500 tot 3.000 kilo, afhankelijk van het type en afmetingen van de laadbak. Het systeem maakt baklengtes mogelijk tot wel 5,5 meter. BE-Combi is merkonafhankelijk en is te bouwen op elke achterwiel aangedreven lichte bedrijfswagen.

Hoe het werkt

De open of gesloten laadbak wordt niet rechtstreeks op de chassis-cabine gemonteerd maar is een op maat gemaakt opleggerchassis. De chassis-cabine is daarvoor voorzien van een subframe met een koppelschotel, waar de één-assige oplegger op wordt vastgezet. Doordat deze oplegger, net als het trekkend voertuig, een wettelijk GVW heeft van 3.500 kilo, komt het combinatiegewicht op 7.000 kilo.

Het aan- en afkoppelen van de combinatie

Als ondersteuning voor uw werkplaats, heeft BE-Combi twee video-animaties gemaakt die met een eenvoudig stappenplan het aan- en afkoppelen van de combinatie tot een aantal simpele handelingen terugbrengt. U bespaart hierdoor kostbare tijd bij het aan- en afkoppelen van de combinatie. De algemene handleiding geeft informatie over preventief- en regulier onderhoud.

Afkoppelen
Versie vanaf 2019 zonder kabel
Aankoppelen
Versie vanaf 2019 zonder kabel
Afkoppelen
Versie vóór 2019 met kabel
Aankoppelen
Versie vóór 2019 met kabel

Het BE-Rijbewijs

Het BE-Combi 3500PLUS Systeem is speciaal ontwikkelt voor het BE-Rijbewijs. Omdat het GCW (Gross Combination Weight) van de BE-Combinatie is begrensd op 7.000 kg. kan de combinatie bestuurd worden met zowel het nieuwe BE-rijbewijs (ná 19-1-2013) als het oude BE-rijbewijs (vóór 19-1-2013). Omdat de rijbewijsregels per land kunnen verschillen adviseren wij u om bij twijfel de lokale overheidsinstantie te raadplegen.



Voertuigspecificaties

BE-Combi is merkonafhankelijk en realiseert maximaal laadvermogen voor de meest bekende merken bedrijfswagens. Download de specificaties of neem contact met ons op.


Handige tips

Bij het configureren van het juiste voertuig dat past bij uw bedrijf, uw werkzaamheden en persoonlijke voorkeuren is het belangrijk goed te onderzoeken welk merk voertuig en in welke uitvoering het beste past. BE-Combi is merkonafhankelijk, wij hebben dus geen voorkeur voor een bepaald merk voertuig, we hebben echter wel een aantal specifieke eisen bij de voertuigconfiguratie en uitvoering.

Wat is er nodig?

Klik op onderstaande onderwerpen om meer te lezen.

  • Optimale stabiliteit en rijeigenschappen en bovendien goede tractie van de aangedreven as in natte en winterse omstandigheden.

  • Bij de meeste merken zijn dit de zwaardere 4 tot 5 ton varianten in N1 uitvoering die bij de RDW-keuring netjes op maximaal 3.500 kg worden gekeurd.

  • Omdat u met een voertuigcombinatie rijdt met een hoger gewicht dan 3.500 kg bent u voor de wet verplicht om met een tachograaf en geldige chauffeurskaart te rijden.

  • De vooras van een lichte bedrijfswagen, maar ook voor vrachtwagens, is een kritisch onderwerp. Bij deel-lading, dat veelal tegen het kopschot, voorin de laadbak wordt geplaatst, "leunt" het ladinggewicht naar de voorzijde van het voertuig. Dit kan leiden tot overbelading van de vooras en vervelende bekeuringen.

  • Bij een zwaardere vooras is de kans, dat dit gebeurt, al veel kleiner, ook al is het verschil in vooras kilo’s misschien een paar honderd kilo.

  • Voor een professionele ombouw dient het voertuig altijd te zijn voorzien van een 13-polige connector voor de stroomvoorziening van de oplegger.

  • Het voertuig moet altijd zijn voorzien van een "body-builder" voorziening /connector voor de noodzakelijke ombouwwerkzaamheden.

  • Als u niet beslist een bijrijdersbank nodig heeft, adviseren altijd om te kiezen voor een bijrijdersstoel. Dit heeft een positieve invloed op het maximale laadvermogen van uw BE-Combinatie.

  • De wielbasis is van groot belang voor de uiteindelijke laadbaklengte die kan worden opgebouwd. Het is dus van belang om te weten wat de benodigde ruimte is die de laadbak moet hebben voor het vervoer van de goederen.

  • Een makkelijke vuistregel voor het bepalen van de mogelijkheden met het BE-Combi 3500PLUS Systeem is de korte of de langere wielbasis. Normaal  bouwen we een laadbaklengte van circa 4.700 mm op de korte en een 5.200 mm baklengte op de langere wielbasis. Voor uitzonderingen kunt u altijd contact opnemen BE-Combi, afd. verkoop.

  • De 3500PLUS opleggerlengte is afgestemd op de wielbasis van het voertuig, het is daarom van belang om te weten wat de uiteindelijke wensen zijn op het gebied van laadruimte en welke wielbasis daar het beste bij past.

Pand2.jpg

Wij helpen u graag verder

Wilt u meer weten? Wij komen graag bij u langs om de voordelen toe te lichten. Maak een afspraak.

Neem contact op
Adres

Azewijnseweg 12
4214 KC Vuren
Nederland

Onze oplossingen 3500PLUS Systeem

Volg ons
LinkedInLinkedIn YoutubeYoutube